27 Mart 2015 Cuma

Klasikler.. Klasikler

Klasiklere Emile Zola ile devam ediyorken
ve önce Nana'yı okumuş iken
öğrendim ki meğer Meyhane Nan'nın başı imiş..

Ters kadınım ya
kitaplarda da tersten gitmiş oldum
Önce Nana'yı okudum
sonra Meyhane'yi

yazarken doğru sıradan gideyim bari..

Meyhane gerçekten çok kasvetli, insanı yeter yahuuu diye isyan ettirecek denli üzücü bir roman..
Ama işte bir o kadar da gerçek..
Süs yok püs yok.. abartı yok
olduğu gibi hayat işte

Bazılarına hayat zordur ya..
işte o zor hayatı yaşayan insancıklar...

Şimdilerde diyoruz ya hayat her geçen gün kötüye gidiyor diye.. Onlarca yıl hatta asır önce yazılmış romanlara bakıyorum da
fark göremiyorum
dünya düzeni olsa gerek
böyle gelmiş
böyle gidecek..

Bence okumadınızsa okuyun.. Biraz içinizi daraltsa da  buna değiyor doğrusu...


Nana bir fahişenin üzücü hayatı.. Klasiklerde ne kadar çok var fahişeler, onlara aşık olanlar falan.. Bayağı popülermiş eski zamanlarda bu meslek..

Nana'da bir kaybeden  bir adam gibi yaşanamamış hayat hikayesi..
Yine gencecik yaşında  çekip gidiveren bir fahişe..

Anlatım dili Meyhane kadar iyi değil bence.. Anlatım dili de demeyim de konunun ele alınış şekli desem daha doğru olacak..
Konu magazinel biraz dedikodu kıvamında işlenmiş
kim kiminle nerede
kim kimin yüzüne ne dedi arkasından ne dedi halleri var bol miktarda.

Ama akıcı.. okutuyor kolayca kendisini...

Ardından geçen gün annemde duran çocukluk kitaplarımız ganimetini Defne'nin önüne serdiğimizde araya karışmış olarak bulduğum Gorki Düşkünler'i okudum...

1991 yılında okumayı denemiş ama yarım bırakmışım..

19 yaşındaymışım.. O zaman ağır gelmiş olsa gerek..
1991 senesi olduğundan nasıl bu denli eminsin derseniz kitap ayracı olarak bir adet 1991 yılı takvimi kullanmışım ..

19 yaş ile 42 yaş farkı işte
bu yaşımda o denli kolay o denli su gibi okudum ki...
2 günde falan bitirdim sanırım..

Dilini çok beğendim.. ki 1975 yılına ait bir baskı olduğundan çeviri de biraz eski olduğu halde..

Yine kasvet yine fakirlik yine tutunamamışlık vardı....
Yine fahişeler ve onlara aşık olan adamlar...

Suç ve Ceza etkisi sezdim biraz da

işlenen bir cinayet ve bunun vicdana verdiği ağırlık.. benzer yaklaşım..

okuyunuz derim ..


gençken Ana'yı da okumayı deneyip becerememiştim.. Şimdi alıp okumak istedim.. Gaza geldim yani :)

Şaka maka 2015'de 15 klasik hedefinde de 8 i devirdim.. bu hedef rahat rahat tutar diyorum ben bu durumda..
Aferin bana :)


3 yorum:

Zihnin Arka Sokakları dedi ki...

Şöyle bir hap veya şurup olsa, günde bir ölçek içsek ve hafızaya klasikleri atabilsek :) Çünkü sonu gelmiyor bunların :D Fransız edebiyatı özellikle zorluyor.

dilekce54.blogpot.com dedi ki...

Ben de bu yıl okumaya çalışıyorum bolca özellikle de klasikleri 52 kitap hedefi koymuştum 1 yıla ama arttırmayı düşünüyorum şu aralar bu hedefi :)

DOREMİ dedi ki...

Ana 12 yaşında okuduğum ilk klasiktir,sonrasında da Fareler ve İnsanları okumuştum heyecanla :)