28 Ağustos 2014 Perşembe

Mats Jonasson Parçalı Nes

"Mats Jonasson'un kabiliyeti, 1950 yılında öğrenci olarak başlamış olduğu cam oymacılığı sırasında dikkat çekmeye başlamıştır. Bunu izleyen yıllarda İsveç'in pek çok saygın sanatçısı ile beraber çalışmıştır. Bu dönem içerisinde kendine özgü bir stil geliştirmiş ve bunu o günlerden bu yana mükemmeleştirmiştir.

Mats ormanlarımızın eski zamanlardan beri kalplerimizi ve düşüncelerimizi fethettiğini söyler. Etrafındaki bu doğal dünyadan aldığı ilham ile İsveç kristalinden oluşan kendine özgü sanat eserlerini ortaya çıkarmaya başlamıştır. Günümüzde Mats'ın eserleri tüm dünyada sergilenmeye başlamıştır."

diyor katalogda...

Bu harika sanatçı da şu zat-ı şahane...

ve eserlerinden bir kaç örnek paylaşmak gerekirse:






fotoğraflar bu parçaları ifade etmekte yetersiz kalıyor.. Gözle görmek gerekiyor, dokunmak gerekiyor...

Dünyanın çeşitli yerlerinde zaman zaman olağanüstü sergiler açıyor..


Türkiye'de satışını yapan terk yer var.. Kaş'ta :)
Kosta Boda

İlk geçen sene Büü keşfetmişti bu sanat eserlerini.. O gün bugün Kaş'ta her akşamım o vitrinin önüne bir kez uğramakla, her yanımdakini sürükleyip göstermekle geçti...

Bibloları, heykelleri ve duvar süslerini almak bizi aşar... Ciddi emek verilerek elde hazırlanmış sanat eserler olduklarından fiyatları da malum..
Ulaşılabilecekimsi parçalar kolye uçları idi benim için..
Zaten hayalim de onlardı
Tamamen bana ait olsun istediğim bir parça...
Bencilce belki ama.. öyle işte..

Aslında asla takı tutkunu olmadım.. ne pırlata ararım ne zümrüt ne safir ne altın.. Yok da zaten Büü'nün armağanı olan tek taş yüzük ve bir çift pırlanta küpe ve annemin hediyesi bir sıra inciden başka kıymetli takım yok.. Takmam ki...

Ama bu kolyelere takı gözüyle bakmadım.. İçinde gizlenen sanat büyüledi beni...

42. yaş doğum günü hediyemdi Bir Mats Jonasson parçası..

Hayatta verdiğim en zor kararlardan birisi idi hangisini seçeceğim..



Büü
Mazzai'yi beğendi

Defne
Thalia'yı

Ben Morgana'yı aldım


Her birinin bir anlamı var..

Morgana rüyalara inananların sembolü..

Kader ağlarını ören bilinçaltımızın hayırsever perisi...
Diyor ki.. rüyalarımızda tüm imkansızlar mümkündür.. ve eğer gerçekten inanırsak bilinçaltımız kaderimizi öyle örer..
Düşle ve gerçek olsun.....

Hepsini tek tek taktım.. Ve kendimi en çok Morgana ile mutlu hissettim.. Onu seçtim..

(diğerlerinde aklım kalmadı desem de inanmayın
Yalan :))




2 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

güzel günlerinde tak canım , tam bir sanat eseri , :)

Yazgüneşi dedi ki...

Eylemcimm çok teşekkürler :)