14 Kasım 2013 Perşembe

Yaş Almayı Seven Bir Kadın Varmış...

yıllar yılları kovalayıp yaş aldıkça insan daha bir "kendi"leşiyor sanki..
Yalnız kalmaktan pek de korkmaz oluyor belki, arkadaşlık uğruna, dostluk uğruna, aşk uğruna pek de harcatmaz oluyor kendisini..
Daha az kişi ile daha yüzeysel paylaşıyor mesela "özel"ini, kendisine sakladığı vakit ağır geleceğini düşünmüyor en azından
hani gençlikte öyledir ya.. paylaşmadan duramaz insan..
güvenip aldandıkça
güvenmemeyi..
ama güvenmediğinden de incinmemeyi öğreniyor..

daha kendi oluyor insan yaş aldıkça
aman bunu dersem yanlış anlaşılırımlar falan usuldan eriyor..
yanlış anlaşılmak hiç de trajik gelmiyor..
yanlış anlıyorsa onun sorunu doğru anlasaydı deyip geçebiliyor insan..
gençlik yıllarında gözyaşı döktüğü şeylerin benzerleri geldiğinde başına; buruk bir gülümseme ile ardında bırakıp yoluna devam edebiliyor..

arkadaş deyip arkasını yaslayacağı denli kuvvetli olduğuna inanıp her ortamında yanında istediği insanlar yeni insanlar tanıdıkça uzaklaşıp gidiverince incinmiyor  mesela, buraya kadarmış deyip umarsızca herkes kendi yolunda devam etsin cümlesini kurabiliyor..

zayıf taraflarını daha iyi gizliyor yıllar içinde insan.. zayıf tarafını gösterdikleri olmadık zamanda bunu başına kakıverdiklerinde geçirdiği sarsıntı gençliğe kıyasla daha hafif atlatılıyor..

iş yerimde 17 yıldır 17 kez doldurulup arşive yığılan onlar yirmilerce dosyalarım gibi hayatımda biriktirdiklerim de...
yığın yığın duruyorlar gönül arşivimde...
"tecrübe" deniyor adına..

benim hissettiklerime de
"olgunlaşmak" deniyor...

yıllar yılları kovalayıp yaş aldıkça..
artan tecrübelerle olgunlaşıyor insan..

ve seviyorum ben bu yaş alma mevzuunu
her ne kadar "kadınlar yaşlanmayı sevmez" diye bir klişe olsa da
yaşlanmıyor
yaş alıyorum ben
ve evet ciddiyim
seviyorum yaş almayı...


6 yorum:

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

çok iyi geldi ya bu yazı..:) yüreğine sağlık..
yaş almanın bu güzelliklerini pek farketmemiştim.

Sibelbek dedi ki...

ben de severim yaş almayı. bu aralar "acaba bir gün sevmekten vazgeçecek miyim?" diye düşünmeye başladım. bu bir işaret olabilir mi? :))))

gülçinin defteri dedi ki...

yaşımı hiç göstermediğim için 40 demek benimde çok hoşuma gidiyor, en azından insanların o şaşmış halleri çok hoş :)

Yazgüneşi dedi ki...

Serkan ne güzel iyi geldiyse :) haklıyım ama değil mi?

Sibelcim zannetmiyorum.. seviyorsa seviyor insan ben 41 i gördüm hala hoşuma gidiyor yaş almak :)

Gülçin nur ben de bayılıyorum insanlardaki o şok ifadesine
çok zevkli :)

annesiningülü dedi ki...

yaş aldıkça kendimi daha sever oldum desem ;)

Yazgüneşi dedi ki...

Baharcım aynen desem :)