12 Nisan 2012 Perşembe

Güneşte demlerim senin çayını yüreğimden süzer öyle veririm

Fotoğrafta son takıntımız
"güneş baskı"

güneş baskı da ne yahuuuu
demeniz mümkün
en eski fotoğraf elde etme yöntemlerinden birisi aslında
geleneksel yöntemlerin biraz tersine işleyen bir teknik olduğu söylenebilir
çünkü geleneksel yöntemlerde fotoğraf karanlık odada kağıda pozlanarak basılır
oysa güneş baskı tekniğinde daha önce kimi özel kimyasalardan oluşturulan emülsiyonun üzerine sürülüp kurutulduğu yarı emici yüzeylerin (kağıt, ahşap, kumaş vs) üzerine negatif yerleştirilip güneşte pozlanıyor
kullanılan tekniğe -yani kimyasallara göre- elimizde mavi, sepya ya da birkaç renkli kareler oluşuyor

Bu teknikle basılan fotoğrafın bir kez daha birebir aynısını elde etme şansımız yok, hem bu özelliği hem de görüntüsünün verdiği his göz önüne alınacak olursa güneş baskı fotoğrafla resim arasında bir yerde duruyor bana kalırsa...

Geride bıraktığımız cumartesi ilk baskılarımı aldım
çok başarılı olduklarını söyleyemeyeceğim
özellikle kimyasalları kağıda sürmeyi becerememişim bariz bir biçimde
bir daha sefere çok daha özenli olmalıyım

aslında scan edilip paylaşılması gerekiyor sanal ortamda bu fotoresimlerin
ama scanner ım olmadığından elimin altında fotoğrafların fotoğrafını çektim ben de..
ham halleri ile yüklüyorum

umarım daha sonra basacaklarım daha başarılı olur
bunların kenar çerçevelerindeki pürçüklere bakmayınız :)

üç adet van dyke- yani sepya



ve bir tanecik de Cynotype



dipteki not:
şimdi bu derse giderken yanımızda bir sürü şey taşıyoruz.. o halimle bir üstümü arasalar -hele ki aranan ben gibi depresif ruhlu bir kadınsa- anında şüphelenip artık Bakırköyeee miiii nezarete miiii nereyi bulurlarsa tıkarlar valla :)
şişe şişe tuhaf kimysalar ki aralarında gümüş nitrat ve potasyun ferri siyanür mevcut ikisi de zehirli, eller tırnaklar pozlanmasın diye taşıdığımız cerrah eldivenleri, şişelerden eşit oranda kimyasal çekebilmek için kullandığımız şırınga gibi materyal..
komik yahuuu


Dipteki ikinci not:
ne vakit bir şekilde uğraşmaya başlasam güneş baskı ile
bu melodi dolanıyor anında dilime
beraber dinleyelim mi?

Cem babayı da saygı ve hasretle anarak elbette....

15 yorum:

derindenizbaligi dedi ki...

güneş baskı güneş baskı olleeeeeyyyyyyy =D
çok seviyorum aşığım =D

Yazgüneşi dedi ki...

Ben de Ben de Ben deeeeeeeeeee..

ayşişşşşş ben bi de bi sürü kağıt aldım çeşit çeşit renk renk
lalalall

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

fotoğraflar çok güzel.. sayende fotoğraf sanatı ile ilgili bilgilerimiz gelişiyor.. fotoğrafçılığa ilgi duymaya başladım blogunuz sayesinde..güneş baskı. hiç duymamıştım.
teşekkürler paylaşım için..

Yazgüneşi dedi ki...

Sevgili Serkan sevindim beğenmene
bunlar ilk deneme eminim daha da iyi leri olacaktır
paylaşırım sizlerle
ilginizi çekebilecek ölçüde paylaşım yapabiliyorsam ne mutlu bana:)
ilginize teşekkürler gerçekten

cecil dedi ki...

nessim mail atcaktımda belki pek bakmıyorsundur diye buraya yazıyorum.
mayıs ta babamın doğum günü, bir çiçek resmi düşünüyorum hani böyle tek.. hani birine verirsin ya öle..bir yazıya eklemek için.
olurya denk gelirsen çekiverirsen bana yollarmısın..?

Adsız dedi ki...

molotof hazırlıyorsun diye içeri tıkarlar..oda bir güneş baskı görürsün:))

Yazgüneşi dedi ki...

Seçilcim tabi ki
zevkle
özel bir talebin var mı gül papatya vs vs
mail de attım ayrıca ;)
öperim

Attractive;
bi git yaaaa
:))))))))

Adsız dedi ki...

güneş baskıyı bir tarafa bıraktım. ben ilk fotoğraftaki pıtırcığa bayıldım :)
o ne tatlı öyle ya..

Yazgüneşi dedi ki...

kancule cim
o pıtırcık iyiden iyiye poz verme uzmanı oldu kadrajlana kadrajlana :))))))
teşekkür ederiz çoook çok

nil dedi ki...

yok artık bunada mı el attın :)) sana özel bir cümle paylaştım az önce yorumuna yanıt için, sonuna kadar hakettiğini bilerek..

baskılar çok güzel olmuş hele ki amelie.. bir de gülü çok sevdim.

ellerine sağlık yaz sıcağı kadın :)

Yazgüneşi dedi ki...

Yaa Nil'im sorma
bulaşmasak çatlarız yaa :))))

aciiiiip zevkli ötesi ama yaaaa

bakıyorum hemencik yorumuma
öperek

Parpali dedi ki...

Biz güneşi bir-iki gündür yeni görüyoruz. Meğer birileri baskı bile yapıyormuş kendisiyle. Pehh :)

Yazgüneşi dedi ki...

Parpalim ultraviyole lamba ile yapıyoruz aslında
yoksaa güneş nirdeeeeee
bi nevi solaryum :)))

DOREMİ dedi ki...

GÜZEL ÇALIŞMALAR.Cem baba da iyi geldi pazar pazar..:))

Yazgüneşi dedi ki...

bu cumartesi bastıklarım içinde bir ikisi daha başarılı sanırım
gitgide gelişecek diye umuyorum :)
teşekkürler