6 Şubat 2012 Pazartesi

Fotoğraflanan hikâyeler karelere bölünürse....

İsveç doğumlu bir fotoğrafçı Cornelia Hediger..
2004 yılında üzerinde çalışmaya başladığı tek fotoğrafı 6 parça halinde sunduğu ve her fotoğrafta bir hikaye anlattığı "DOPPELGÄNGER" serisi gerçekten çok etkileyici...
"tek karede bir hikaye" fotoğrafçılığı için iyi bir örnek olmasının yanında
fotoğraflarına uyguladığı bu bölünmüşlük efekti için de başarılı bir yaratıcılık örneğidir diye düşünüyorum kendi adıma..
fark yaratabilmek böyle bir şey işte
tek karede bir öykü anlatmayı deneyen yüzlerce fotoğrafçı içinden bu kareyi altıya bölerek sıyrılmak
evet işte yaratıcılık bu bence...
bir şeyi ne kadar iyi yaparsan yap iyiliğin aslında yaratabildiğin fark ile eşdeğer.. yapılmışı mükemmel biçimde yeniden yapmak yerine yapılmamış tamamen özgün bir şeyi mükemmel olamasa da elden gelenin en iyisi ile yapmak daha kıymetli oluyor galiba...
Aslında bu yöntemi bu şekilde ilk ve tek kullanan fotoğrafçı olup olmadığını bilmiyorum Hediger'in..
biraz araştırdım ama herhangi bir bilgiye rastlayamadım..
Lisan bilgimin sınırlılığı engel oluyor bazen istediğimce araştırma yapmama...

Kendi özgün fikri midir bilmiyorum
ama ben karelerini uzun uzun incelemenizi tavsiye ediyorum..
İlk bakışta hissettirdikleri ile detaya girip iyiden iyiye incelendiğinde çağrıştırdıkları öyle farklı ki...
Ben beğendim
Belki siz de seversiniz
ne dersiniz...?







Daha da isterim, fotoğrafçının diğer projelerini de merak ettim diyorsanız
ben bir göz atın derim:
http://corneliahediger.com/index.html





2 yorum:

DOREMİ dedi ki...

Çok ilginç çalışma..tarzını merak ettim incelicem hemen..link için saolasın..:)

Yazgüneşi dedi ki...

çok hoş değil mi canım.. valla ben beğendim, linkte diğer projeleri var onlar da enteresan, beğeneceğini sanıyorum :)