5 Ocak 2011 Çarşamba

Susan Adamla diyaloglar....

"Biliyorum" dedi kadın...
"biliyorum yanlışım...
ben sanırım yanlış yapmak için doğmuşum"

Adam susuyordu...

"İmkansız aşka yelken açtı gönül teknem.. Fırtınaya yakalandı da vazgeçmedi yenilmekten"
dedi kadın...

Adam susuyordu...

Kadın da sustu bir süre.. Loş bir cafede kuytu bir masada oturuyorlardı...
Kadın gözpınarlarında ağırlaşan düşmeye hazır damlacıkları bertaraf edebilmeyi umuyordu
İçinden "hayır ağlamayacaksın" diyordu...

Sokaktan bir satıcı geçti..
Avaz çığlık...
Sesi yankılanıyordu lakin, ne sattığını anlamanın imkanı yoktu...


İçini çekerek
"Ben seni, eller gibi, beni sev diye sevmedim..."
dedi kadın
"tek istediğim seni sevmeme izin vermendi,
benim ol istemedim
beni sev istemedim..."

Adam susuyordu...

Kadın sarfettiği her sözcüğün havada asılı kaldığını görüyordu... İnfazı gerçekleşmiş mahkumlar gibiydi her kelimesi... Cansız sallanıyorlardı boşlukta...
Elleri titriyordu, başı yerdeydi... Utancı dünyalar kadar..

"gözgöze gelince içimde kopan fırtınayı durduramamaktı,
ten tene değince, içime saklanan fahişe ruha gem vuramamaktı
suçum"
dedi kadın
"bağışla"

Adam susuyordu...

Bir çırpıda konuşayım deken içine hapsettiğini fark ettiği nefesini bir anda dışarı bıraktı kadın
ve devam etti
"hep sustun... hep" dedi usulca
"yakışmazdı dile getirmek böylesi bir aşkı, bu yaşanmışlığı senin ağzına...
sen sustun...
ben konuştum boyuna..."

Ağırlaşan damlacıkları göz pınarlarında daha da olası değildi tutması kadının...
düşündü içinden
"Kahr olsun kadın sana, lanet olasıca, ağla Allahın cezası, zayıflık abidesi ağla..."
ve bıraktı sımsıkı tutmak için nicedir eziyet ettiği göz kaslarını serbest ve pıtır pıtır pıtırdayıverdi gözyaşları sıkıştıkları yerden özgürlüğe akmanın coşkusuyla gözpınarlarından yanaklarına...

Adam susuyordu...

Kadın iyiden iyiye direncini kaybediyordu.. Artık savaş veremeyeceğini, bu çırpınışın sonuncu olduğunu biliyordu...
Biliyordu tek kelime etse adam
ama tek kelime
her şeyi bir yana bırakıp ona sımsıkı sarılacağını biliyordu...

Usulca iyiden iyie eğdi başını...
damlacıklar hala pıtırdıyordu

"paylaştıklarımızı" dedi
"onları tek başıma yaşamadım ben, sevişirken yanımdaydın sen de.. Ben esrik heyecanlarda soluksuz devinirken, uzaktan seyretmiyordun sen... Ten teneydik hatırla o anlarda...
şimdi sahip çık yaşadıklarına
susmayı tercih ettin ya bunca vakit.. Şimdi ben giderken sakın vedalaşma suskunluğunla
SUS....
Ebediyete değin sus konu ben olunca, susan adam olarak kal anılarımda..."

bunları söylerken kadın artık hıçkırıyordu...

sonra usulca kalktı ayağa, yanına bırakıverdiği çantasını ve ceketini aldı... kasaya ilerledi, içtiklerinin parasını ödedi, arkası dönüktü adamın, ödeme yaptığını görmedi... Para üstünü alıp yerleştirdikten sonra cüzdanına gidemedi kadın, seyretti adamın sırtını bir süre...
Adam başını ellerinin arasına almış öylece oturuyordu...
Durdu durdu duramadı kadın... ilerledi adama doğru, dokundu usulca omuzuna, irkildi, başını kaldırdı adam
Tamamen şaşkın, tamamen boş bakıyordu...

kadın avazı çıktığı kadar bağırarak sarfetmek istediği sözcükleri, sakin sakin; bir annenin çocuğuna uyku öncesi masal anlatma ses tonuyla dökmeye başladı dudaklarından...
Ortalık yere düşen her kelimenin düşüşüyle kristal bir vazo gibi gürültüyle kırılıp parça parça oluşuna kılını bile kıpırdatmadan

"madem"
dedi
"madem defolu bir aşktı benimkisi..
üzerinde konuşmaya bile değmezdi madem
buna sebep
şimdi
toparlayıp defolu aşkımın pılısını pırtısını da
hayatından def'o'lup gidiyorum işte...."

sonra hızla dönüp arkasını, çıkıp gitti kapıdan

Artık ağlamıyordu

bdep
Adam bıraktığı yerdeydi
masaya dayadığı kollarının üzerine düşmüştü kafası...


SUSUYORDU...........................

6 yorum:

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Yeni yılda şu yazdıklarını toparlasak bir hayale yelken açsak diyorum. Bu arada başlığı okudum evvela doğal olarak, "susan adamı" suzın edım olarak okudum aaa kim ki fotoğrafçı mı diye düşündüm, beynim boşalıp işten arınınca komikleşmişim de galiba:))sevgiler sinem

Ateş Böceği dedi ki...

Üstüne tek bir söz söylemek geçmez içimden..
ve fakat fotoğraf çok güzel eklemeliyim

canımsın

Yazgüneşi dedi ki...

Sinem
nefis ama yaaa
nefis nefis
kafanın boşalması
susan adamı
suzın edım algılaman
daha ne olsun yaa
istiyorum bende işte bundan yeni hayatında her şey nefis olacak eminim
çünkü biliyorum
hak ediyorsun...

ve o sözünü ettiğin hayal
olur mu dersin
öyle istiyorum ki...

sevgilisi atşeböceği
sen de benim
canımsın yani

...sevgiyle

her ikiniz içinde...

nil dedi ki...

nes'im bu adam biraz konuşmaya başlasın nolur, içim içimi yiyiyor kadının yerine kendimi koyunca :))

harika ayzmışsın yine, def'olmak sözcüğündeki oyunu sevdim, ki genelde severim sözcüklerle oynamayı.

fotoğraf ise... muy bien kıvamında yani o kadar söyliyim :)

Yazgüneşi dedi ki...

Ayy Nil cim sorma
ömrünü yedi kadının ömrünüüü
konuşcak konuşcak ama
çok geç olacak konuştuğunda..
kadın hakkaten def'o'luyor galiba by defa
bekleyelim görelim bakalım..
belli de olmaz ama
aşk ne de olsa ;))

Elif Gizem dedi ki...

Hep büyüyordu gidenin gölgesi arkasında, kalan bir süre avunsun diye yalnızlık yerine onunla...
Kadın avunmayı öğrendi zamanla, bunu öğreteniyse affedemedi bir daha...
Ve “Yeter ki dönsün!” diyemedi kimse için, avunmayı bir kez öğrendikten sonra...