13 Ekim 2010 Çarşamba

Kale'de Bir Pazar Günü

Kaleye gidelim kahvaltıya dedik pazar günü için...
uzun zaman olmuştu benim için gitmeyeli..
hem çekim de yaparız dedik illa ki ;)

Aslında hiç fotoğraf çekme havamda değildim. Anlamsız bir demoralizasyon ve motivasyon eksikliği vardı üzerimde

Kirit Cafe'ye gittik kahvaltı için
 bu arada Kirit Cafe şiddetle tavsiye edilir... Nası hoş nasıl sıcak bir ortam
evinde gibi rahat hissettiriyor insana kendisini
-yoksa biz bir takım fotoğrafçı bir araya geldik mi nereye gitsek ev rahatlığına dalıyor olabilir miyiz ki?... Hmmmm uuzun irdelenesi bir mevzuu, geçiyorum -şimdilik- -
henüz web siteleri tamamlanmamış ama adres ve telefon bilgilerine buradan ulaşılabiliyor:
http://www.kiritcafe.com/

Kirit Osmanlıca anahtar demekmiş
ne hoşmuş aslında
kirit - kilit ikilisi
anahtar sonra sonra nerden türedi acaba..

nessee

Haliyle bol anahtar temalı bir cafe burası da
pek hoş
90 yıllık bir ev restore edilip cafeye dönüştürülmüş
pek güzel olmuş
























Dev masası var bi tane
kocaman
oturunca insan kendini "Guliver Devler Ülkesinde" masalına dalmış zannediveriyor


oturmuş kahvaltı siparişlerimizi vermiştik ki dayanamayarak çıkardık makineleri, başladık şak şak basmaya deklanşörlere

O sırada masaya servis getiren garson dehşetle bakmış olmalı ki
bizim capon patlatmış bombayı
ben dediğini duymadım Ayşe duymuş
ama el kol hareketlerini gördüm bizzat
şööyle bir koluyla bizleri ve kendini sıradan işaret ederek
"Biz fotoğrafçıyız da"
demiş garson abiye
hani bakma şaşkın şaşkın
bizim olayımız bu dercesine
komik zilli

Haa kendisini fotoğrafçı benim arkadaşlarımı da arkadaş zannetmesi de ayrı konu elbette
Çocuklaaaar diye bağırabiliyor arkamızdan
sersem işte...

Enteresan kime çektiyse sersemlikte :)

Bizim Capon nefis poz vermenin yanısıra


gitgide ustalaşarak çekim de yapabilir oldu iyiden iyiye :) tek sorun dikey kadraj ve zoom yapamamak
-şimdilik-
eh 5 yaşında olduğu hesap edildiğinde çok da ciddi eksik denemez tabi ;)


hele bir de kendi hür iradesiyle görüp tesbit ettiği kimi objeleri çekip
"Annnneeeeeee baaaak soyutlama yaptıııım"
diye gelip bana gösterdiği anlarda
-yok artık pes
demekten kendimi alamadığım  olmuyor değil
örnek mi?
buyrun:


Kirit'de bir hayli oturup çekip çektirdikten sonra
sokaklara daldık azıcık
kale sokakları turu







bir de Ayşe daha önce gittiğinde fotoğraflarını çekmiş kale çocuklarının
söz vermiş getireceğim diye
emanetleri evlerine teslim ettik...


Bir kısmının oturduğu evi tam hatırlayamadı Ayşe
Elimizde bir kaç çocuk fotoğrafı

esnaf esnaf çocuk çocuk gezip

"bu çocukların evi nere olaa kiii"

diye dolaşmamız da Türk filmlerini aratmaz bir vaziyetti belirtmeden geçemeyeceğim...

Ha bulduk mu bulduk ama

İstersen yaparsın

di mi ama :)


Sonra Gramofon Cafe'ye oturduk
Orası da ayrı bir zevk...

İnsan zaman tüneline düşmüş hissine kapılıyor...

Her ne kadar başta eski türküler ve TRT 1 radyosunun nuh nebiden kalma abuk bir bayram sabahı programının CD si ile içimiz kıyıldı ise de
sonra açıldılar da nostaljik şarkılarla oh şükür dedik bir miktar da olsa

Gramofon Cafe konu fotoğraf olunca dipsiz kuyu adeta
insan rahatlıkla kendinden geçebiliyor
macro yu takıp daldım objelere ağzımın suyunu akıta akıta :)
sözde çekim modumda değilim
bi de nazlana nazlana söylene söylene çekiyorum
hey Allahım






Güzel ve özel dostlarla
güzel ve özel
bir gün oldu
bunalımlardaydım çok
iyi geldi


ilaç kıvamı...


e lazımdı bu ara...







12 yorum:

Unknown dedi ki...

Yerim ben sizi.Ne güzel fotoğrafçılarsınız ana kız...

Yazgüneşi dedi ki...

ehüü
biz de sizi yeriz kiii zaten :)

Adsız dedi ki...

bu capon pek bir şahane :) fotoğraflar da çok güzel.

Yazgüneşi dedi ki...

teşeküürler Ece'ciğim :)
capon alem
film gibi
koy cd yi izle her saniye :)

nil dedi ki...

kirit cafe, gramafon cafe, tamam not edildi, en kısa sürede gidilecek :)sıcak renklerde iç mekan çekimleri çok hoştu gerçekten, hem fotoğraflar hem de tavsiyelr için teşekkür :)

Yazgüneşi dedi ki...

öncelikle iltifatlara benden teşekkürler

ve sonralıkla
gerçekten de adı geçen iki mekan da çok gidilesi yerler :)

sevgiler

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Neslihancım, fotoğraflar çok güzel.Bir şey rica etsem, 21 no.lu kapının fotoğrafı için mesela exif bilgilerini belirtebilir misin, bir de hangi düzenlemeleri yaptığını çok fırın ekmek yemem lazım çoookkk.Sevgiler sinem

Yazgüneşi dedi ki...

Sevgili Sinem beğenmene çok sevindim :)
fotoğraf işi tamamen pratikle ilgili
ne kadar çok çekim
o kadar gelişme
ama o kadar ekmeğe gerek yok inan ki ;)

kapı fotoğrafının bilgilerine gelince:
canon EOS 50D ile 50 mm sabit objektif takılı iken
10/10/10 tarihinde saat 13:35 de
manuel modda
320 ISO değeri
1.8 diyafram açıklığı
1/2500 enstantane değeri ile
çekmişim

çekim sonrası bilgisayarda picassa kullanarak kontrastını düzelttim
ve birazcık renk doygunluğunu artırdım
tam kadraj bir fotoğraf
hiç crop yok.

unuttuğum bi şey kaldı mı acaba
hmmm
varsa sor yazayım canım
öperim

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Benim nikon d90 ın kit lensi var üzerinde demek ondan güzel çekemiyorum dermişim:))) 50 mm 1.8 jilet gibi yapıyor işte. şaka bir yana ben yapamadıkça moralim bozuluyor makinaya küsüyorum, takipteyim, bir gün bir kahve içer ankara sokaklarını hocalığında arşınlarız belki, sevgiler

Yazgüneşi dedi ki...

Sinemcim sabit objektif hele ki 50 mm biraz netliği artırıyor ama haksız değilsin :)
lakin kit le de yaparsın inan bu kadarını
makinen küsme sakıııın
onlar çooook kıymetli
kaldı senikide milletin sahip olmak için ağız suyu akıttığı bir model kiiiiiii

ne zaman istersen buluşuruz kahve içeriz çekim yaparız:)
birbirimizle mütalaaa yapar eksiklerimizi gideririz
çekime grup halinde çıkmak çok faydalı
herkes bi diğerinde bişey öğreniyor çünkü :)

Elif Gizem dedi ki...

çektiğin fotoğraflardan biri benim de kadrajımdaydı bir zaman :)

http://www.fotokritik.com/1935345

Yazgüneşi dedi ki...

aa süper
tam pişti :))