10 Temmuz 2010 Cumartesi

Otur oturduğun yerde Yurtdışı senin neyine

Yok yok
anlatacaklarım katiyen şaka değil
keşke olsaydı
Çipli olmuş pasaportlar artık Türkiye de
alaaaaaaa
da
alabilirsen
bu ne yaaa...

Bu kadar mı ters gider bir insanın işi
ben mi tersiiim
hakikaten bu ülke yaşanamaz halde mi gelmiş
bilemedim bilemedim...

sabah Büü ile caponu okula bırakıp gittik Emniyete
yanımıza vesikalık fotoğraf almadık nasılsa orada çekiyorlar
e bi de biyometrik midir ne zıkkımdır
ille de ondan gerekiyor diye

tanıdık var bide içerde yani
o şekilde yapıyoruz işleri
hani o komiserin desteğiyle

destekli hali bu

önce dediler e pasaport var
yenisine başvurulmasın da uzatılsın daha kolay
e güzel
girildi sıralara harçlar ödendi
parmak izi verildi itinayla
form dolduruldu

dediler e fotoğraf
dedik
e siz çekiyodunuz
dediler
makine bozuk
dedik
hoppalaaa
dediler
trafiğin orada var fotoğrafçı
hoop yürü gidersin oraya
adam yok yeller esiyo yerinde
tab etmeye götürmüş çektiklerini
ne zaman geleceği şüpheli
dedim Büü'ye
yürü uçalım eve
alalım bunu bekleyeceğimize
iyi dedi
zıpladık gittik aldık evden fotoları
arabayı herkesin sıram sıram park ettiği ve hiç bir uyarı içermeyen bir yere park edip daldık içeriye
tam parafını attı bize tanıdık komiser halledecekken
işi yapacak kız dedi ki 10 yıllık pasaport bu
Avrupa ülkeleri kabul etmez bunu
riske giriyorsunuz derim ki yeni çıkarın
e dedik iyi hadi
dediler
eee bu resimle olmaz ki
dedik la havleeeee
dediler Ankamall da var gidin çektirin
dedik
iyi
gitiik ki
orada sıra varmış fizana
Hac zamanı mı bi de aksi gibi
laftan sözden anlamaz, derdini anlatamaz tonla yaşlı
bir de üstüne koca bir grup er
Afganistana gideceklermiş
olaya bakın ya
hem gencecik çocukları alakaya çay demle bir ülkeye yolla
hem de eziyetini kendilerine çektir
e bravo valla
nesseee

bekledik bir hayli
bu arada tabi saat oldu 11.30
sinir bastı bizi
o sırada daha önce fotoğraf çektiren bir grup gelmez mi geri
olmamış fotoğraf gölge vurmuş arkaya
hey yarebbiii
adamlar dedi ki
bizim ışık sistemi bu yapamayız fazlasını
millet dağıldı çil yavrusu gibi
biz dedik arada komiser var ayarlar bişeyler
çektirelim biz
geçtik çekim odasına
spotlar öyle bir yerleşmiş ki
arkaya gölge vuruyor eşek gibi
diyorum
spotlar şöyle alın o zaman arka fon bembeyaz çıkar
olmaz gölge falan
yok çekemezlermiş
kodak görevlisi gelmiş koymuşmuş oynatamazlarmış
yaw diyorum
ben fotoğrafçıyım
getiririm eski yerine geri sen dinle beni
yok
Nuh denir peygamber denmez hesabı
gölgeli mölgeli çekti bi de tripot eğri haliyle eğri çıkıyor fotoğraf
anlat anlatabilirsen
yok basmıyo kafa
boşa denmemiş ya
sen bir şeyi ne kadar anlatırsan anlat anlattığın karşındakinin anlayabildiği kadar
aynen öyle işte
bu arada saat oldu 12.00, dedik kaçırdık olayı
yemek yiyelim 13.00 de hemen gider hallederiz
lakin o sırada telefonu çaldı Büü'nün
acil iş
yetiş Bülent Bey kıvamı
dedi gitmem lazım
orda yiyelim bari
geçelim dedik emniyetin içinde arabaya vasıl olmaya
yok geçemezmişiz
öğlen arası diye değil binaya bahçesine girişi bile kapatmışlar
personel girişinden deneyelim dedik
şarladı polisin teki....
hala la havleeeee tabi
söyledim amabayaa
peeeeeeeeeeeees dedim 3-4 defa
delirdi sevgili polis memuru arkamdan saydırdı durdu ya
napalım  iş düştü tabanvaya yürüdük koca emniyet sarayının (o da niye saraysa!!! tabi içindeki padişah sanınca kendini normal saray adını alması :) etrafını
arabayı park ettiğimiz yere vardık ki
yerine yelleri estirip koymuş araba
kendi toz olmuş!
hem de daha sıcak sıcağına yeni
orada bir adamcağız dedi
mavi miydi arabanız şimdi çekildi
dedik
ooo alaaaaaaaaaa
atladık taksiye dooğru büünün işyerine
o hallederken işini ben nerdeyse teslim edecektim ruhumu açlıktan.. kahvaltı bile edememiştim ki...
yemek söyledik geldi yedik
şoförü ayarladı büü en azından giderken götürsün bizi diye
e çıkmışken çankayay
uğradık royale
çektirdim okkalısından bir katil fotoğrafı
arka fon bembeyaz
derinlik yok boyut yok
gülümseme yok
küpe yok kolye yok makyaj yok kulakların ikisi de kabak gibi ortada
nefis nefis!!
evlerden uzak adeta
oradan
hoop fırladık emniyete
neyse tanıdık komiserin desteğiyle girdik bankoda sıraya
bize sıra geldi evraklara bakılıyor
dedi ki ki memur
ee "Eminönü" kütükte ilçeniz, değişmiş ama "Fatih"olmalı
gidin değiştirin
dedik
nası yaaa..
dedi
şimdi yaptırdınız yaptırdınız yoksa kalır; ben böyle işlem yaparım ama geri döner pasaport basmazlar dedi
dedik
napacaz çıkmaz öyle bi günde
dedi
çabuk veriyolar
koşarak gidin alın geldin
Bu arada Ayguku arayıp rica ettim bi bizim araba hangi parkta buluver diye
aradı ki Ulus bentderesi
aha mekana bak dedim Büü'ye
kötü yola düştü görüyo musun bizim mami (capon koymuştu bu adı kendisine :))
iki dakka boş bırakmaya gelmiyo
kaçtı gitti bak görüyo musun nerelere?
mami bentderesinde takıladursun
biz atladığımız gibi taksiye dooğru nüfus dairesine
emniyet nereee nüfus nere
biri nerdeyse yenimahalle öteki kızılay
neyse koştur koştur gittik
asansöre binmek falan hep bir film de
girmiyorum detaya
girsem ohoooooo
yaz yaz bitmeez bu gece
emniyetteki çalışmayan klimalardan, havasızlıktan düzensizlikten falan da dem vurmadım dikkat ettinizse
dedim ya girsem o konularada
uzar uzar fizana varırı bu post
o derece
neyse
nerde kaldık
hah nüfus dairesinde
aldık numaratörden numaramızı başladık beklemeye
saat oldu 3 bu arada elbette...
neyse ki nüfusta işler o derece yürümez değilmiş
gerçi başta memur verdiğim fotoğrafı görünce
aa bu eski olmaz dediyse de -eski kimliğimde de aynısı yapışıktı tabi o sebeple anladı haliyle :P- Allahtan evden aldığım fotoğraflar vardı
onlardan birini kakattım bu yeni diye
yuttu neyse
ve akabinde hazırlandı kimlik
kolaymş
iş işin zor kısmına gelmekte
atladık yine taksiye
emniyete
koştur koştur bize koşup kimlik değiştirin diye memurun yanına
o da yok yerinde
çişe gitmiştir dedim büü ye
neyse 15-20 dakika sonra belirdi ufukta
dedik
hallettik
yani en azından hallettik sanıyoruz diye...
baktı baktı belgelere
dedi tamamdır
teslimatı yapalım nereye?
büünün iş yeri adresini vererek kapattık konuyu
tank geçmiş gibiydi adeta üzerimizden bittiğinde
çıkışta ben attım kendimi bir taksiye
doooğru bilkente capona yetişmeye
büü attı kendini bir başkasına
bentderesine mamiyi çekip kötü yoldan çıkartmaya...

sonuçta alıp bizi de bilkentten toparlamaya geldi ama
dünya para gitti tabi
taksilerdi arabaya çekme parasıydı park ücretiydi derkeeeeen
ne o pasaport alacakmışım
ne o pasaportlar çipli olacakmış artık
çipi batasıca
eşekler kovalasın çipini
böyle anlatırken şaka gibi ya
yaşarken nasıl hissediyor insan sorun bakalım bir defa

uleeen dedim
nene gerek senin İspanya
kır kıçını otur memleketinde
sonra da dedim ki
hay ne oturacam yaa
tüy İspanya'ya
dönme yaa
dönme şu bürokrasi cehennemi ülkeye bi daha


Dip Not: Bugün kendimi resmen dörtbir yandan sarılıp sarmalanıp hapsedilmiş gibi hissettiğimden bu fotoğrafı uygun buldum bu posta
uysa da uymasa da

Hiç yorum yok: